به روز شده: پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 630 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 11×
رئیس سازمان امور عشایر ايران:  دولت حامی و پشتیبان جامعه عشایري كشور است
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۸:۲۰
شناسه : 1072
بازدید 81
3

رئیس سازمان امور عشایر ايران با بیان اینکه حمایت دولت از جامعه عشایر با هدف تنوع بخشی به فعالیت های این قشر جدی است، گفت: امسال یکهزار میلیارد تومان برای تنوع تولیدی عشایر در قالب تسهیلات ۴ درصدی اختصاص یافته است. به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان امور عشاير ايران به نقل از خبرگزاري ها، […]

ارسال توسط :
پ
پ

رئیس سازمان امور عشایر ايران با بیان اینکه حمایت دولت از جامعه عشایر با هدف تنوع بخشی به فعالیت های این قشر جدی است، گفت: امسال یکهزار میلیارد تومان برای تنوع تولیدی عشایر در قالب تسهیلات ۴ درصدی اختصاص یافته است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان امور عشاير ايران به نقل از خبرگزاري ها، کرمعلی قندالی در روز چهارشنبه ۳ آبان در نشست شورای عشایري استان البرز با حضور استاندار و مديران دستگاه هاي اجرايي اين استان در سالن جلسات شهدای دولت استانداري البرز اظهار داشت: توانمند سازی جامعه عشایري از اهداف اصلي و عمده رویکردی است که از طرف سازمان امور عشاير ايران با جدیت پیگیری و دنبال می شود.

وی افزود: بر این اساس هفت نوع فعالیت از جمله افزايش تولید گوشت، صنایع دستی، كشت گیاهان دارویی و گردشگری عشايري تعریف شده است.

قندالي با اشاره به فعالیت دوباره شورای عالی عشایر در سال ۹۳ پس از توقف ده ساله اين شورا، اظهار داشت: تشكيل شوراي عالي عشاير به رياست معاون اول رئيس جمهور بیانگر آن است كه دولت تدبیر و امید به قشر عشایر اهتمام ویژه اي دارد كه جرقه تصمیمات و تنوع کار تازه اي براي عشایر كشور زده شده است.

رئیس سازمان امور عشایر ايران با بيان اينكه باید جامعه عشایری را در زمینه امور زیربنایی و توسعه ای کمک کرد، خاطرنشان كرد: در قانون برنامه ششم در ۱۷ مورد از واژه عشایر استفاده شده و در آن ظرفیت هاي خوبی برای فعالیت عشایر دیده شده است.

وي با یادآوری اینکه افزایش تولید شیر و کشت باغي در اراضی شیب دار تعریف و در ستاداقتصاد مقاومتی تصویب شد، افزود: دولت مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت را تصویب و تخصیص داد و از این رقم هزار میلیارد تومان سهم مناطق عشایری خواهد بود تا تنوع تولید و بهره وری بالا برود.

قندالي با بيان اينكه تنوع تولید در جامعه عشایری به خصوص كشت گیاهان دارویی به عنوان محور فعالیت های تولیدی در برنامه های سازمان امور عشایر قرار دارد، افزود: در استان البرز عرصه های ییلاقی زمینه را فراهم کرده تا برداشت گیاهان دارویی یکی از پتانسیل های جدی باشد.

رئیس سازمان امور عشایر ايران با بیان اينكه استان البرز رنگین کمانی از اقوام عشایري در خود جاي داده است گفت: عشایر البرز بسیار توانمند هستند و تنوع تولید در فراورده‌های لبنی این استان از سوی ایل سنگسری در نوع خود بی‌نظیر است و بعنوان الگویی برای عشایر دیگر نقاط کشور و مصداقی از اقتصاد مقاومتی در کشور به شمار می روند.

وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان به عنوان سهم عشایر تخصیص داده شده است که تا به امروز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون آن طی ۵ مرحله ابلاغ شده و تاکنون ۲۵۰میلیارد تومان تسهیلات بین عشایر کشور توزیع شده است.

قندالی ادامه داد: سهم سرمایه تشکل ها در صندوق توسعه عشایری در سرفصل مدیریت بحران دیده شده و استان البرز هم جزو این نگاه قرار گرفته است.

محمدعلي نجفی، استاندار البرز نيز در اين نشست در سخناني اظهار داشت: عشایر و فعالیتهای روزمره آنان عین اقتصاد مقاومتی است و باید در راستای اقتصاد مقاومتی درآمد عشایر را بالا ببریم.

وي تصريح كرد: با همدلی و همراهی دستگاه های اجرایی می توانیم بسیاری از توقعات و خواسته های به حق عشایر را برآورده کنیم.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.