به روز شده: پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲
حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ 20 رمضان 1445 Friday, 29 March , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 630 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 11×
ایل راه های عشایری چهارمحال و بختیاری احیاء وآماده برای کوچ بهاره شد
۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۷:۳۲
شناسه : 680
بازدید 108
4

مدیر کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری از آماده سازی واحیای ایل راه های عشایری استان برای تردد و استقرارعشایر کوچ بهاره در مناطق ییلاقی استان در زمان تقویم زمانبندی شده خبرداد. یحیی حسین پور روزشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه ابلاغ زمان دقیق تقویم کوچ بهارعشایر از سوی […]

ارسال توسط :
پ
پ

مدیر کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری از آماده سازی واحیای ایل راه های عشایری استان برای تردد و استقرارعشایر کوچ بهاره در مناطق ییلاقی استان در زمان تقویم زمانبندی شده خبرداد.

یحیی حسین پور روزشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه ابلاغ زمان دقیق تقویم کوچ بهارعشایر از سوی مرکز در آینده نزدیک اعلام خواهد شد گفت: عوامل انتظامی منطقه نیز طبق سنوات گذشته امنیت و صیانت این قشر مولد و آسیب پذیر در حین کوچ را برعهده گرفته است.
وی از استقرارعاملان توزیع کالای اساسی عشایر در مسیر ایل راه های مسیر استان خوزستان به شهرستان کوهرنگ در آستانه بهار را یادآورشد و گفت: کالای اساسی، سوخت فسیلی و آرد خانه پزی مورد نیاز عشایر نیز به مقدار کافی ذخیره سازی شده است.
وی با بیان این که ۲ تانکر آبرسانی ۱۲ هزار لیتری برای تامین آب عشایر در هنگام استقراردرمناطق ییلاقی اختصاص داده شده گفت: با تمهیدات لازم برای تامین به موقع آب آشامیدنی سالم عشایر کوچرو در زمان استقرار اندیشیده شده است.
حسین پور تصریح کرد: خشکسالی های اخیر معیشت عشایر استان را نیز تحت تاثیر خود قرار داده است، به طوری که با خشک شدن بسیاری از چشمه ها، عشایر کوچرو با مشکل تامین آب آشامیدنی مواجه شده اند.
مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری، تنوع بخشی به معیشت عشایر را از مهمترین برنامه های این سازمان اعلام کرد و گفت: زندگی عشایر متکی به دامداری است و با توجه به محدودیت مراتع و خشکسالی ها، کشت گیاهان دارویی برای کمک به معیشت آنها درحال اجراست.
چهارمحال و بختیاری پس از فارس دومین استان کشور است که بیشترین جمعیت عشایر را با ۱۲۶هزار خانوار دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.