به روز شده: سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 632 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 10×
آبرسانی سیار به عشایر کوهرنگ
۱۴ تیر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
شناسه : 853
بازدید 164
8

به گزارش ایرنا، مهندس قوام فتاحی رئیس اداره امورعشایر کوهرنگ: با تغییر الگوی بارش در سال زراعی جاری از برف به باران و کاهش دبی آب در منابع آبهای روان مناطق ییلاقی، طرح آبرسانی سیار به عشایر شهرستان آغاز شد. قوام فتاحی در گفت وگو با ایرنا اظهارکرد: با توجه به گرم شدن هوا و […]

ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش ایرنا، مهندس قوام فتاحی رئیس اداره امورعشایر کوهرنگ: با تغییر الگوی بارش در سال زراعی جاری از برف به باران و کاهش دبی آب در منابع آبهای روان مناطق ییلاقی، طرح آبرسانی سیار به عشایر شهرستان آغاز شد.
قوام فتاحی در گفت وگو با ایرنا اظهارکرد: با توجه به گرم شدن هوا و کم شدن دبی آب چشمه و قنوات در برخی مناطق ییلاقی عشایری کوهرنگ ازجمله ‘گردنه چری، بر آفتاب دزک، لا خشک کوفی؛ فانی آباد و دشت زرین’ تامین آب آشامیدنی در دستور کار قرار گرفت.
وی تصریح کرد: بیش از ۳۵۰ خانوار عشایر کوچرو به همراه بیش از ۶ هزار راس دام سبک در مناطق یاد شده با کمبود آب شرب مواجه شده اند.
وی تغییر الگوی بارش، خشکسالی های متوالی در سالهای اخیر را علت اصلی کاهش دبی آب منابع آبهای روان از جمله چشمه ها و قنات های این شهرستان عنوان کرد.
رئیس اداره امور عشایر کوهرنگ از آبرسانی روزانه بیش از ۳۰ هزار لیتر آب شرب سالم با ۱۰ تانکر آب به مناطق استقرار عشایر شهرستان از اوایل تیرماه امسال خبر داد و گفت: با تشدید گرما احتمال درخواست بیشتر آب از سوی عشایر منطقه دور از انتظار نیست.
کوهرنگ از توابع چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه های زاینده رود، کارون و دز می باشد که یکی از شهرستانهای مستعد بارندگی در فصول سال در استان و کشور محسوب می شود.
استان چهارمحال و بختیاری با داشتن ۱۲۶ هزار نفر جمعیت عشایری با بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک، بعد از استان فارس دومین استان عشایرنشین کشور است.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.