به روز شده: سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 632 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 10×
آغاز اجرای طرح برنامه مدیریت تولیدمثل دام عشایری چهارمحال و بختیاری
۰۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
شناسه : 3665
بازدید 211
7
سرپرست امور عشای استان چهارمحال و بختیاری خبر داد:

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان چهارمحال و بختیاری به نقل از خبرگزاری فارس: سرپرست اداره‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه مدیریت تولید مثل دام عشایر با هدف ارتقای سطح بهره‌وری در راستای طرح زنجیره تولید گوشت قرمز در میان ۳ هزار و ۴۰۰ رأس گوسفند و بز عشایر استان […]

ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان چهارمحال و بختیاری به نقل از خبرگزاری فارس:

سرپرست اداره‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: برنامه مدیریت تولید مثل دام عشایر با هدف ارتقای سطح بهره‌وری در راستای طرح زنجیره تولید گوشت قرمز در میان ۳ هزار و ۴۰۰ رأس گوسفند و بز عشایر استان به صورت پایلوت آغاز شده است.

محمد محمودی  گفت: برنامه مدیریت تولید مثل دام عشایر با هدف ارتقای سطح بهره‌وری در راستای طرح  زنجیره تولید گوشت قرمز در میان سه هزار و ۴۰۰ رأس گوسفند و بز عشایر چهارمحال و بختیاری به صورت پایلوت آغاز شده است.

سرپرست اداره‌کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این طرح از شهرستان کیار آغاز شده است و تا مردادماه امسال در میان ۳ هزار و ۴۰۰ رأس دام سبک شهرستان‌های اردل، لردگان و کیار انجام می‌شود، ادامه داد: یک میلیون و ۹۱۰ هزار و ۹۵۶ رأس دام عشایری در استان وجود دارد.

وی افزود: این طرح در میان گله‌های عشایری که درون‌کوچ هستند و به لحاظ موقعیت مراتع شرایط بهتری دارند اجرا می‌شود.

محمودی اضافه کرد: فرایند اجرای این طرح به این شکل است که عشایر دارای دام مستعد و مولد شناسایی می‌شوند و یک تعهدنامه مبنی بر رعایت موارد فنی و بهداشتی از آن‌ها اخذ می‌شود و سپس هورمون و اسفنج رایگان در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وی عنوان کرد: رکوردگیری، گروه‌بندی، نظارت و ارزیابی توسط کارشناسان مربوطه در طول دوره تا به دنیا آمدن بره‌ها و بزغاله‌ها انجام می‌شود.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.