به روز شده: سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 632 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 10×
اولین خانه هلال عشایری کشور در شهرستان کوهرنگ افتتاح شد
۳۰ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
شناسه : 3326
بازدید 118
4
سرپرست جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری:

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان چهارمحال و بختیاری به نقل از خبرگزاری فارس از شهرکرد: مسعود مثنوی روز گذشته در آیین افتتاح اولین خانه هلال عشایری کشور با بیان اینکه خانه‌های هلال به منظور ارتقای سطح آمادگی و تاب‌آوری جوامع محلی و روستایی با رویکرد مدیرت حوادث و سوانح مبتنی بر […]

ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان چهارمحال و بختیاری به نقل از خبرگزاری فارس از شهرکرد:

مسعود مثنوی روز گذشته در آیین افتتاح اولین خانه هلال عشایری کشور با بیان اینکه خانه‌های هلال به منظور ارتقای سطح آمادگی و تاب‌آوری جوامع محلی و روستایی با رویکرد مدیرت حوادث و سوانح مبتنی بر جامعه افتتاح می‌شود، گفت: فلسفه ایجاد خانه‌های هلال توانمند‌سازی جوامع است و اگر حادثه‌ای در یک منطقه رخ دهد افراد حاضر در صحنه، همان اعضای خانه هلال محله و شهر هستند.

سرپرست جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری افزود: جمعیت هلال احمر در جهت تحقق شعار «هر خانواده یک امدادگر» برآن است تا با تاسیس خانه‌های هلال در شهرها و روستاها، جامعه هدف بیشتری را تحت آموزش قرار دهد.

خانواده عشایر از نظر خودامدادی دچار مشکلات زیادی هستند

مثنوی اظهار داشت: خانواده عشایر از نظر خود امدادی دچار مشکلات زیادی هستند که همکاری جمعیت هلال احمر می‌تواند بخشی از این مشکلات را حل کند چرا که یکی از وظایف اصلی جمعیت هلال احمر تسکین آلام بشری است.

 وی در پایان مجموع خانه‌های هلال فعال در سطح استان را ۱۱۹ خانه هلال در محله‌ها، روستا‌ها و شهر‌ها دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی اکبر جعفری نیز در ادامه این جلسه گفت: خانه‌های هلال، مدیریت برنامه‌های آموزشی آن و ارتقای فرهنگ امدادی و داوطلبی بر پایه اصول و اهداف سازمانی و با تکیه بر آموزه‌های دینی بسیار ارزشمند است و از نمایان شدن تاثیرات این خدمات در سال‌های آتی خبرهای خوبی خواهیم شنید.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری افزود: تمام کارهایی که انجام می‌دهیم در کارنامه اعمال ما ثبت خواهد شد و چه خوب است کارنامه ما با انجام کارهای خیر از جمله کمک کردن به عشایر پر شود.

لازم به ذکر است که در پایان با حضور کلیه شرکت‌کنندگان اولین خانه هلال عشایری کشور و یکصدو بیستمین خانه هلال استان چهارمحال و بختیاری در منطقه عشایری دیمه واقع در شهرستان کوهرنگ افتتاح شد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.