به روز شده: سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 632 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 10×
تقویم کوچ عشایر استان چهارمحال و بختیاری هفته آخر اردیبهشت ماه اعلام شد
۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۵
شناسه : 3500
بازدید 229
8
مدیرکل امور عشایر استان چهارمحال و بختیاری :

عشایر استان چهارمحال و بختیاری از ۲۵ اردیبهشت مجاز به ورود به مراتع چهارمحال و بختیاری هستند. به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان چهارمحال و بختیاری : مدیر کل امور عشایر استان با اعلام این خبر گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده ، تقویم کوچ عشایر استان ۲۵ اردیبشت ماه اعلام شده  […]

ارسال توسط :
پ
پ

عشایر استان چهارمحال و بختیاری از ۲۵ اردیبهشت مجاز به ورود به مراتع چهارمحال و بختیاری هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان چهارمحال و بختیاری :
مدیر کل امور عشایر استان با اعلام این خبر گفت: بر اساس تصمیمات اتخاذ شده ، تقویم کوچ عشایر استان ۲۵ اردیبشت ماه اعلام شده  و ورود عشایر استان قبل از این تاریخ غیر قانونی بوده و از ورود آنها به مراتع استان جلوگیری خواهد شد.
یحیی حسین پور اظهار داشت:عشایر استان قشلاق خود را عمدتاً در استان خوزستان می گذرانند که تا اواخر شهریور ماه ۹ شهرستان را برای ییلاق انتخاب می کنند.
وی افزود: عشایر استان از ۵ ایلراه معروف و تاریخی دزپارت، کوه سفید،فاله، هزار چمه و تاراز وارد استان خواهند شد.
حسین پور با بیان اینکه زمان کوچ عشایر از ۲۵ اردیبهشت ماه خواهد بود، تصریح کرد: تا آن زمان هیچگونه خدماتی از سوی این اداره کل به عشایر ارائه نخواهد شد و کلیه ارزاق و آرد تا پایان اردیبهشت ماه در استان خوزستان توزیع شده است.
مدیر کل امور عشایر استان یاد آور شد: با توجه به مناسب بودن مرتع در مناطق قشلاقی، در صورت نیاز آبرسانی نیز در دستور کار این اداره کل قرار خواهد گرفت.
حسین پور تأکید کرد: اگر قبل از تقویم کوچ عشایر به استان ورود پیدا کنند، از طرف اداره کل منابع طبیعی استان اعمال قانون خواهد شد.

لازم به ذکر است ۲۵ هزار و ۱۱۰ خانوار چهارمحال و بختیاری عشایر هستند که معادل ۱۲۴ هزار و ۱۷۳ نفر از جمعیت استان را شامل می‌شوند.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.