به روز شده: سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 632 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 10×
ضرورت اجرای طرح تنوع‌بخشی به معیشت عشایر
۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
شناسه : 3602
بازدید 165
5

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر گفت: ناپایداری‌های زیست محیطی زندگی عشایر را تحت تاثیر قرار داده لذا طرح تنوع بخشی به معیشت عشایر در دستور کار قرار دارد. به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان چهارمحال و بختیاری: مهدی میزبان  در مراسم معارفه مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: […]

ارسال توسط :
پ
پ

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر گفت: ناپایداری‌های زیست محیطی زندگی عشایر را تحت تاثیر قرار داده لذا طرح تنوع بخشی به معیشت عشایر در دستور کار قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر استان چهارمحال و بختیاری:

مهدی میزبان  در مراسم معارفه مدیرکل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: شرایط اقلیمی رو به ناپایداری می‌رود و استان چهارمحال و بختیاری نیز دچار خشکسالی شده است و تداوم زندگی عشایری به همین شکل به سامان پیش نخواهد رفت.

وی تصریح کرد: ادامه زندگی عشایر با اتکا صرف به دام و مرتع پایداری ندارد از همین رو رویکرد تنوع بخشی به فعالیت‌ها، تولیدات، درآمد و معیشت عشایر در قالب چهار محور در دستورکار قرار گرفته است.

میزبان ادامه داد: توسعه گردشگری، توسعه صنایع دستی، کشت و فرآوری گیاهان دارویی و ارتقای بهره‌وری دامداری با تکمیل زنجیره تولید گوشت قرمز با تشکیل خوشه‌های کسب و کار و تعیین سرگروه‌هایی در قالب طرح تنوع‌بخشی به معیشت عشایر به مرحله اجرا رسیده است و چهارمحال و بختیاری در هر چهار محور دارای مزیت نسبی است.

معاون توسعه و امور زیربنایی سازمان امور عشایر، تشکیل شورای عشایری را از موضوعات ضروری در حوزه جامعه عشایری عنوان کرد و گفت: ۳۲ دستگاه و وزارتخانه موظف به انجام وظایف در قبال جامعه عشایری هستند و با تشکیل شورای عشایری، این وظایف به دستگاه‌ها یادآوری می‌شود.

میزبان با بیان اینکه عشایر ۱.۴ درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده‌اند، اظهار داشت: عشایر ۲۵ درصد گوشت قرمز و ۳۵ درصد صنایع دستی کشور را تولید می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: عشایر ۳۵ میلیون هکتار از عرصه‌های مرتعی کشور را در اختیار دارند و ایران در مقایسه با کشور‌های دیگر بیشترین جمعیت عشایری جهان را به خود اختصاص داده است.

 

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.