به روز شده: سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 632 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 10×
پیرمرد عشایر کوهرنگی از مرگ حتمی نجات یافت
۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۷:۵۳
شناسه : 599
بازدید 221
6

به نقل از ایرنا: بخشدار بازفت گفت: پیرمرد ۷۵ ساله عشایری که هنگام کوچ در ارتفاعات کوه سفید کوهرنگ گردنه سخت گذر«تاراز» دچار حمله قلبی شده بود، با کمک نیروهای امدادی از مرگ حتمی نجات یافت. سروش ظاهری افزود: نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بخش بازفت شهرستان کوهرنگ پس از اطلاع از این […]

ارسال توسط :
پ
پ

به نقل از ایرنا: بخشدار بازفت گفت: پیرمرد ۷۵ ساله عشایری که هنگام کوچ در ارتفاعات کوه سفید کوهرنگ گردنه سخت گذر«تاراز» دچار حمله قلبی شده بود، با کمک نیروهای امدادی از مرگ حتمی نجات یافت.
سروش ظاهری افزود: نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بخش بازفت شهرستان کوهرنگ پس از اطلاع از این حادثه، در کمترین زمان ممکن در محل حاضر شدند و بیمار را پس از احیا با سه ساعت پیاده روی به مرکز بهداشت مرکز بخش انتقال دادند.
وی حال عمومی بیمار را رضایت بخش اعلام کرد و گفت: بیمار برای انجام آزمایش و ویزیت تخصصی به شهر چلگرد مرکز شهرستان منتقل شد.
بخشدار بازفت، گردنه های «تاراز» و «خدا آفرین» را از مهمترین ایلراه های عشایری چهارمحال وبختیاری به مناطق قشلاقی استان خوزستان عنوان کرد و گفت: عبور دام عشایر کوچرو شهرستان های اردل و کوهرنگ به مناطق گرمسیری، تنها از این ۲ مسیر سخت گذر و کوهستانی امکان پذیر است.
ظاهری، مشکل اصلی نیروهای امداد و نجات منطقه عشایری بازفت را کمبود تجهیزات کوهستانی عنوان و تصریح کرد: تامین تجهیزات پزشکی مدرن و کوهستانی در زمان تقویم کوچ عشایر در فصل بهار و پاییز ضروری است.
چهارمحال و بختیاری پس از استان فارس دومین جمعیت عشایر کوچرو ایران را دارد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.