به روز شده: سه شنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۳
حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 632 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 3 تعداد دیدگاهها : 10×
پیش بینی ۳۰۰ میلیارد تومان برای توسعه عشایر
۲۰ تیر ۱۳۹۶ - ۷:۴۱
شناسه : 865
بازدید 179
7

رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: در برنامه ششم توسعه ۳۰۰ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه مناطق عشایرنشین کشور اختصاص یافته است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، قندالی در گردهمایی مدیران کل و مدیران ستادی سازمان عشایر کشور در تبریز افزود در این برنامه دولت مکلف است سالانه […]

ارسال توسط :
پ
پ

رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: در برنامه ششم توسعه ۳۰۰ میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه مناطق عشایرنشین کشور اختصاص یافته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، قندالی در گردهمایی مدیران کل و مدیران ستادی سازمان عشایر کشور در تبریز افزود در این برنامه دولت مکلف است سالانه ۵ درصد از درآمد ناخالص ملی را برای ارتقای سطح برخورداری عشایر اختصاص دهد.
وی با اشاره به ظرفیت سنجی صورت گرفته از عشایر کشور و تشکیل شورای عالی عشایر در دو مرحله به ریاست معاون اول رییس جمهوری گفت: در این جلسات در حوزه بهداشت و سلامت و ساختار و فرایند بیمه‌های اجتماعی طرحی مطرح شده است که به زودی در هیات دولت مصوب خواهد شد.
وی یادآور شد: طرح ارتقای سواد فرهنگی و مذهبی و دانش و مهارت عشایر نیز از دیگر برنامه‌های مصوب شورای عالی عشایر است که با تصویب هیات دولت برای اجرا، ابلاغ شده است.
رئیس سازمان امور عشایر کشور با بیان اینکه در حوزه اقتصاد مقاومتی و عشایر، ۴ طرح در دست اجراست این طرح‌ها را تولید زنجیره گوشت قرمز با ضریب بالای تبدیل علوفه به گوشت و تقویت تشکل‌ها برای عملیاتی کردن این طرح، کشت و توسعه گیاهان دارویی و توسعه صندوق زنان عشایر اعلام کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی نیز در این گردهمایی با اشاره به خدمات جامعه عشایری از نظر تامین پروتئین و تولید صنایع دستی بر ضرورت توجه به زنجیره‌های تولید و ایجاد بازار برای فراورده‌های حوزه عشایر تاکید کرد.
مهری یادآور شد: در پرداخت تسهیلات به عشایر نیز، باید به اعطای تسهیلات کم بهره به شرط تامین بازار برای محصولات تولیدی عشایر توجه داشته باشیم.
معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم با اشاره به رویداد تبریز ۲۰۱۸ گفت: یکی از سرفصل هایی که در این رویداد فرهنگی گردشگری در نظر گرفته شده است، موضوع آشنایی با زندگی عشایر است.
پور مهدی با تاکید بر ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در مناطق کوچ نشین برای جذب گردشگر گفت: این بهترین فرصت است که جامعه عشایری را به گردشگران خارجی معرفی کنیم تا بتوانند با فرهنگ و هویت جامعه عشایری آشنا شوند.
مدیر کل امور عشایر استان هم سوق دادن جامعه مولد به فضای کسب و کار در کنار دامداری، توجه ویژه به تولید و کشت و عرضه گیاهان دارویی، ایجاد کمپ‌های گردشگری عشایری، ایجاد بازارچه‌های عشایری برای عرضه محصولات سالم پروتئینی و لبنی، ایجاد میدان دام جهت عرضه دام مازاد عشایر و عرضه مستقیم گوشت قرمز از محورهای این گردهمایی عنوان کرد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.